Efter regn kommer sol

Er det ikke et udtryk? Det siger mig et eller andet.

Den 25. september fik jeg jo at vide, at jeg var blevet indstillet som udvekslingstuderende på Stockholms Universitet, og det takkede jeg selvfølgelig ja til.

Journalisthøjskolens udvekslingsaftale er kun med universitetets journalist- og medielinje, og vil man tage tage kurser på andre fakulteter, skal man selv stå for at søge. Jeg havde i forvejen fået at vide, at det ville være besværligt at søge fag på egen hånd, men jeg var alligevel overrasket over, hvor svært det var. Det var virkelig noget, der tog toppen af min eufori over at skulle af sted, men efter et par dages intens mailen frem og tilbage (hvor jeg blev kastet rundt mellem diverse ansatte på universitetet), ser det ud til, at det hele er ved at falde på plads. Lykke!

Jeg kontaktede også de tre studerende, der er på udveksling i Stockholm nu, og efter at have læst deres fine, opmuntrende og hjælpsomme svarmails, er jeg overbevist om, at det hele nok skal gå og at jeg vil få et fantastisk halvt år i “Nordens Venedig”.

Nu er næste skridt at få godkendt mine fag og finde en bolig (sidstnævnte skulle også være hammersvært), og så kan jeg rigtig gå i gang med at glæde mig 🙂

Leave a Reply

