Og det blev Stockholm

Tirsdag den 25. september klokken lidt i halv 12 kom den besked, jeg havde ventet på de sidste 11 dage: Jeg fik at vide, hvor jeg skille hen på udveksling.

Op til den 14. havde jeg været igennem en større ansøgningsproces med prioriterede, motiverede ansøgninger til tre europæiske universiteter (på engelsk vel at mærke), cv og anbefaling fra praktiksted. Da alt dette var afleveret, var der ikke andet for, end at vente. Det viste sig hurtigt at blive den største udfordring, for hvor kan 11 dage dog bare gå langsomt. Hver dag var jeg inde og tjekke, om der var kommet svar, selvom jeg jo godt vidste, at der ikke var.

Nå, men da mailen kom, og der stod Stockholm ud for mit navn, blev jeg uendeligt lettet og ringede og skrev rundt til venner og familie. Stockholm var egentlig min andenprioritet, men jeg blev ikke den mindste smule skuffet over, at det var den, jeg fik. Snarere tværtimod.

Nu kunne tilmeldingsarbejdet begynde.

Leave a Reply

