Boligstress

Jeg havde egentlig troet, at jeg var forholdsvis home safe (høhø) med hensyn til at finde en bolig i Stockholm. Jeg har for snart længe siden krydset af, at universitetets internationale afdeling gerne måtte finde et kollegieværelse til mig, så jeg havde egentlig lidt troet på/regnet med, at det ville gå let og smertefrit.

Ind til i fredags: Om formiddagen tikkede en besked ind i min mailbox med den nedslående melding, at der ikke var noget værelse til mig. Gulp! Så kom koldsveden. Jeg begyndte hurtigt at skrive rundt til folk, lavede en desperado-efterlysning på Facebook og fik også min far og søster til at gøre det. Selv ham, som jeg interviewede senere på dagen blev indlemmet i min boligjagt, da han tilfældigvis kender en del i Stockholm og gerne ville høre, om nogen kendte nogen.

Status er nu, at jeg har oprettet en bruger på sssb.se og har skrevet mig op til nogle last minute-værelser, jeg har folk, der forhåbentlig trækker i nogle tråde, og så er det ellers bare at krydse fingre. Folk siger, at det er megasvært at finde noget at bo i i Stockholm, men jeg er fortrøstningsfuld 🙂

Leave a Reply

