Første dage på uni

Nu er jeg af dem, der går på universitetet. Mit første fag begynder godt nok først om en måned, men jeg har været på uni de sidste to dage til orientation night, møder, indmeldelse og rundvisning. Det skal nok blive godt, og jeg synes, at der er en god stemning på campus. Men det bliver noget helt andet end lille, trygge DJH (eller DMJX, som det jo hedder nu).

Resten af ugen er fyldt op med introarrangementer, og i morgen skal jeg tage en placement test, så nogen kan vurdere, hvilket niveau mit svenske er og derefter sætte mig på sprogkursus. Jeg er selv ret spændt. Det går rigtig godt med at læse på svensk, men ikke så godt med at forstå det talte sprog, og endnu værre med selv at tale det. Men det skal nok komme. Jag vet.

Leave a Reply

