Kalles Kaviar og andre ting på tube

Nu har jeg snart boet i Stockholm i en uge og har derfor ikke kunnet undgå at besigtige nogle supermarkeder. Det var faktisk nærmest det første, jeg gjorde, da jeg ankom.

I nærheden af mit hjem ligger både en ICA og en Hemköp. Jeg har været i begge. Vareudvalget er nogenlunde det samme (ICA er dog 10 gange så stor som Hemköp. Cirka), men noget af det, jeg har lagt mærke til, er, at man kan få utroligt mange ting på tube. I dag købte jeg for eksempel Kalles Kaviar (det skal man jo), og så kunne jeg heller ikke dy mig for at prøve chorizoost på tube. Jeg ved ikke, hvor godt jeg synes, det lyder, men det fortjener en test.

Derudover er jeg faktisk overrasket over, hvor relativt dyre dagligvarer er. Nogle ting er meget dyrere end Danmark (brød, af en eller anden grund) og andre ting koster nogenlunde det samme. Jeg havde fået indtrykket af, at Sverige var billigere end Danmark, når det kom til den slags, men sådan er det åbenbart ikke.

Næste mål i madmissionen er at finde og smage en korv med räksallad och mos. Har ikke fundet dem endnu, men det skal nok komme. Jeg spiste två korv med bröd, da jeg var i IKEA i fredags, men det tæller ikke.

Leave a Reply

