Jeg er her stadig

Det er ved at være nogle dage siden jeg sidst har kigget forbi bloggen. Det er ellers ikke, fordi jeg ikke har lavet noget, for selvom jeg ikke er begyndt i skole endnu, er der nok at få tiden til at gå med.

I den forløbne uge har/er jeg blandt andet:

– Meldt mig ind i et fitnesscenter. Lidt ambitiøst, når man tænker på, at det er ved at være et år siden jeg sidst satte mine ben i sådan et. Men jeg satser på, at der bliver masser af tid til at få trænet her.

– Været inde og høre en klassisk koncert i Musikaliska (et koncerthus her i Stockholm.) Vi hørte Stockholm Syndrome Ensemble (klik på linket for at høre dem). Det var rigtig godt, faktisk. Det vil jeg gerne gøre igen.

– Være til en generalforsamling. På svensk. Jeg forstod noget af det. Men langt fra det hele. (undgik dog -så vidt vides – at blive valgt til noget)

– Blevet budt velkommen på det næstbedste svenskhold. Min test i sidste uge gik åbenbart godt. Nu må vi se, om jeg kan følge med, for jeg synes stadig, at talt svensk er utroligt svært af forstå.

– Booket et minicruise til Helsinki sammen med mine to roomier. Vi skal sove to nætter på færgen (ud og hjem) og har så én dag i Helsinki. Jeg glæder mig meget til at gå amok i Mummi-ting og Marimekko-print (Hvis jeg har råd. Det er sikkert ligeså hundedyrt der, som det er alle andre steder).

-Prøvet at fika for første gang. Det det svenske udtryk for at få kaffe og kage. Jeg og en flok andre piger mødtes på en hyggelig café og smovsede. Jeg fik en semla, som er den svenske udgave af en fastelavnsbolle. Det bliver ikke sidste gang, jeg gør det.

– Haft lidt hjemve. Jeg savner mine egne ting. Og min kæreste. Og lidt min lejlighed.

I næste uge må jeg hellere få taget nogle billeder med mit spejlrefleks. Det lover jeg.

Leave a Reply

