1 måned i Stockholm

I dag kan jeg fejre 1-månedsjubilæum i Stockholm. Omkring dette tidspunkt på dagen, torsdag den 17. januar, satte jeg for første gang mine forfrosne fødder på stockholmsk jord. Tiden er gået hurtigt, jeg har oplevet en masse, men samtidig føler jeg det som om, at det hele først skal til at begynde nu. Det hænger nok sammen med, at jeg først starter i skolen på torsdag – altså mere end en måned efter ankomst.

Nå, men status ind til videre:

Besøg: 1. Har lige haft en tårevædet afsked med min kæreste efter 4 fantastiske dage.

Semlor: 2. Det er svenske fastelavnsboller. De slår på ingen måde de danske, men de smager da fint.

Det svenske: Bob-bob. Jeg taler det ikke endnu, men jeg forstår nærmest alt efterhånden. Det er da en begyndelse.

Ture til IKEA: 2. Der kommer sikkert flere med tiden.

Gange jeg er faret vild: 0. Jeg er ikke faret direkte vild, men jeg er gået forkert uendeligt mange gange. Især når jeg skal finde den rigtige udgang fra t-stationerne. Det lykkedes kun i få tilfælde.

Hotdogs med räksallad: 1. Min kæreste fik en med kartoffelsalat. Mest fordi, det skal man prøve.

Besøg i Systembolaget: 1. Det var sjovt nok ikke den store oplevelse.

Penge brugt på bland-selv-slik: Alt for mange. Men det er svært at lade være, når det kun koster 8 af de svenske pr. hundrede gram.

 

Leave a Reply

