Ugens integration

17 feb hottere

Korv med räksallad og korv med potatismos

17 feb semlor

Semlor (svenske fastelavnsboller)

Nogen vil sikkert mene, at integration foregår igennem den mad, man spiser. Hvis det er rigtigt, er jeg i denne uge nået et godt stykke tættere på at blive integreret i Sverige. Jeg indtog nemlig to (og smagte en tredje) meget klassiske, svenske specialiteter.

Semlorne, der er den svenske udgave af fastelavnsboller, blev spist i tirsdags, da det var den årlige semla-dag (fastelavn måske?) De var okay, men jeg savnede alligevel de gode, gammeldags, danske fastelavnsboller med creme og glasur.

Hotdogs’ne blev spist i fredags, da jeg havde min kæreste på besøg. Jeg fik den med räksallad og han fik den med potatismos. Vi smagte dog hinandens. Jeg vil ikke sige, at de smagte dårligt, for det gjorde de ikke, men jeg tror, at man skal have en vis kærlighed til mayonaise og/eller fabrikskartoffelmos for virkelig at elske den slags fyld på sine pølser.

Næste skridt i den kulinariske integration er surströmming – I ved, de der gærede fisk på dåse. Jeg har ikke fundet dem endnu, men når jeg gør, lover jeg, at jeg nok skal smage på dem. Jeg tør nemlig godt 🙂

Leave a Reply

