Er foråret på vej?

I dag har solen skinnet. Og der har været plusgrader. Det er første gang (tror jeg), at de to ting er forekommet samtidig, imens jeg har været i Stockholm. De andre dage har der enten været strålende solskin og hundekoldt eller overskuet og nogenlunde lunt (1-3 grader er lunt her).

Optimisten inden i mig håber, at det betyder, at foråret er på vej. Dagene bliver længere, det kan jeg allerede se, men jeg tror desværre, at vi skal helt frem til april, før foråret for alvor kan mærkes. Det er ellers tiltrængt, for kulden og mørket gør det svært at holde energiniveauet oppe, og nu, hvor jeg er begyndt i skole, kræver det, at jeg har ekstra meget overskud, både til at læse og til de sociale aktiviteter.

I dag har jeg i øvrigt tilføjet hele tre (lånte) møbler til mit værelse: Et bord, en stol og en ekstra lampe. Det kan godt være, at det ikke lyder som noget særligt, men hvor er det bare rart at kunne sidde og læse/skrive på sit værelse, uden at det skal foregå i sengen 🙂

One thought on “Er foråret på vej?

Leave a Reply

