Skøre svenskere

3 mar toilet

Se lige her, hvad vi fandt på en bar i fredags!?! Er det ikke skægt? Selvfølgelig var det på pigetoilettet, og piger er jo kendt for (!) at gå på toilettet sammen, så her har man simpelthen taget skridtet fuldt ud og lavet et dobbelt-toilet (så får ordet dobbelt-V C pludselig bogstavelig betydning 🙂 ).

I dag skal jeg i teatret (Dramaten) og se August Strindbergs “Spöksonaten”, og ellers går dagene med læsning, forelæsninger, svenskundervisning og sociale aktiviteter (film, torsdagsbar og så videre). Selvom jeg oplever små glimt af hjemve af og til, er det slet ikke så tosset at være svensker 🙂

Det svenske går også bedre og bedre (altså med at lære sproget). Jeg kan mærke en enorm forbedring, men det kniber stadig lidt med at komme i gang med at tale det. Flere af de andre danskere, jeg kender heroppe, er stoppet til svenskundervisning, men jeg har bestemt tænkt mig at fortsætte. Selvom jeg godt ved, at det ikke er de to-en-halv time om ugen, der gør, at jeg lærer at tale svensk, så synes jeg alligevel, at det er et vigtigt signal at sende, at man gider engagere sig i landet og sproget.
Kurset afsluttes med både en mundtlig og en skriftlig eksamen i maj, og det skader nok heller ikke nogens CV, at der står, at man har bestået et 9 ECTS-points svenskfag.

Leave a comment