I Dramaten

Sidste uges kulturelle islæt bestod af en tur i Dramaten (Kungliga Dramatiska Teatern). Det var Pernille, der skulle se August Strindberg-stykket “Spöksonaten” i forbindelse med sin undervisning, og hun havde spurgt, om Camilla og jeg ville med. Og det ville vi selvfølgelig.

Jeg anede ikke, hvad jeg kunne forvente og hvad stykket ville handle om, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg – selv efter at have set det – stadig ikke rigtigt ved, hvad det handlede om. Det var meget underligt, synes jeg. Det meste var holdt ret tidløst (det kunne altså både foregå i nutiden og i den tid, hvor det blev skrevet (1907)), men så var der også nogle detaljer, for eksempel en sang med Melanie C fra Spice Girls og noget nikotintyggegummi… Ja, jeg ved ikke. Måske er det bare mig, der ikke forstår mig så meget på teater og derfor ikke rigtigt ved, hvordan jeg skal forholde mig til den slags.

Men det var helt bestemt en oplevelse og jeg vil bestemt takke ja, hvis jeg fik tilbuddet igen 🙂

Leave a Reply

