Koldt, men smukt

Jeg kan forstå, at man piver lidt over vejret hjemme i Danmark? Og at der vist er varsel om en eller anden snestorm? Der skulle være den værste i 12 år? Godt, jeg befinder mig på den anden side af sundet 🙂

Det er nu ikke, fordi temperaturerne er himmelhøje her (er efterhånden begyndt at synes, at minus 2 grader er smålunt), men det sner trods alt ikke, den – altså sneen – er faktisk på vej væk, og solen skinner fra en skyfri himmel næsten hver dag.

Jeg ville dog lyve, hvis sagde, at jeg ikke var ved at længes godt og grundigt efter foråret. Mine skuldre er trætte af at være trukket helt op om ørerne, og vinterjakken gider jeg ikke se på længere. Jeg tæller dagene og håber, at april byder på noget, der minder om vår. Hvis jeg kom fra en verdensdel, der var varmere og lysere, ville jeg frygte, at vinteren ville vare for evigt her i Stockholm, men “heldigvis” er vi jo vant til kulden i Danmark.
De første uger gjorde folk på universitetet faktisk meget ud af at forsikre udvekslingsstuderende om, at det nok skulle blive varmere og lysere med tiden 🙂

Leave a Reply

