Glad påsk

“Glad påsk”. Sådan siger man på svensk. Jeg har nemlig påskeferie nu efter en utroooolig hård uge med hele halvanden times undervisning 🙂  Jeg startede på mit nye fag i går, og jeg tror, at det bliver dejligt nørdet/spændende.

I dag er jeg huslig, og i aften får jeg besøg fra Danmark, så jeg har forsøgt at gøre plads til to ekstra mennesker, bagage og en luftmadras på mit lille værelse. Mon ikke det går?

Jeg skal også nå i Systembolaget og købe en flaske vin (besøget skal jo fejres), for de holder lukket meget af påsken. Faktisk bliver det kun tredje gang, jeg sætter mine ben der. Både fordi jeg tit har glemt det (de lukker som regel tidligt), men også fordi, jeg faktisk føler mig lidt “skyldig”, når jeg går derind. Jeg ved godt, at det lyder tosset, men det er faktisk lidt ubehageligt, at man kun skal der hen, når man skal købe alkohol. I Danmark kan man jo smide vinflasken eller 6-packen op på båndet sammen med alle de andre varer, og så er det ikke så tydeligt, at man har købt alkohol :-)Det skal nok lige nævnes, at Systembolaget er en ganske almindelig butik med hylder, selvbetjening og kassebånd. Der er altså intet hokuspokus over det (kun inde i mit hoved :-))

Leave a Reply

