7 grader!

3 apr

Prøv lige at se, hvad vejrudsigten på min iPhone viser i dag! 7 grader! (det er så her, jeg ikke skal indrømme, at jeg faktisk ikke har været ude i dag. Jeg har siddet inde og læst, men planlægger en promenade inden længe)

Det er lang tid siden, jeg har set så høje temperaturer. Det må have været en gang i det tidlige efterår, kan det ikke passe? Det er lidt klicheagtigt at klage over vejret, men jeg kunne seriøst heller ikke klare mere sne og kulde. Jeg duer ikke til den slags og slet ikke så længe ad gangen.

Heldigvis siger vejrudsigten mindst lige så godt vejr i Danmark, for jeg skal jo et lille smut hjem på besøg i den kommende weekend. Jeg skal flyve fra Arlanda-lufthavnen allerede klokken 7 om morgenen fredag, så jeg er allerede i København klokken 8.15. Da jeg bookede billetten for snart længe siden, havde jeg ikke lige overvejet, at jeg skulle bruge over en time på transport til lufthavnen plus at jeg skal være der i god tid før afgang. Mit vækkeur ringer derfor klokken 4.30, og det er kun, fordi jeg regner med, at jeg ikke behøver mere end 15 til at komme ud af døren.

Nå, men fredag står den på for tidlig fødselsdagsfejring (der er præcis tre uger til jeg rigtigt har fødselsdag) med forældre, søstre og kæreste, og resten af weekend skal bruges på at holde i hånd med sidstnævnte. Vi har ikke set hinanden i 45 dage, og den gang klagede jeg over, at der var gået 26 dage siden vi sidst så hinanden. Selvom vi snakker meget sammen over sms, telefon og skype, er det altså ikke det samme som at se hinanden i virkeligheden.

Leave a Reply

