Er der noget, jeg mangler?

Belært af venners bitre (?) erfaringer begyndte jeg allerede for et par måneder siden at lave en mental liste over ting, jeg gerne ville nå, inden jeg rejste. Man går nemlig hele tiden, især i starten, og tænker: “det her vil jeg gerne opleve/se/prøve, men jeg når det nok, der er jo masser af tid endnu”, men pludselig er tiden bare gået og man risikerer ikke at have nået halvdelen af det, man gerne ville.

Dengang stod der blandt andet:

– Drottningholm Slott – tjek (har endda været der to gange)
– “Uden for Stockholm” – tjek (har både været i Sigtuna og Uppsala)- Skansen – tjek (var der med min søster for et par uger siden
– ABBA-museet – tjek (var der med min veninde i søndags. Det fortjener næsten et indlæg for sig selv)
– Moderna Museet – tjek (var på et kort visit med mine forældre, da de besøgte mig. Lidt skuffende, synes jeg)

Hvad jeg stadig mangler:

– Fotografiska Museet (der er stadig en udstilling jeg græder lidt over ikke at have set)
– “En tur i vandet” (jeg skal prøve at bade, imens jeg er her. Håber, at vejret snart bliver lidt mere badevenligt)- Vasamuseet (det når jeg vist sammen med min far dagen før jeg rejser)
– “At købe surströmning” (skal have en med hjem som souvenir – og en til en ven fra Journalisthøjskolen)

Leave a Reply

