Jag pratar svenska nu

I dag har vi haft “case-övning” med mit kommunikationsfag, hvilket betyder, at vi selv skal deltage aktivt i undervisningen (i stedet for bare at lytte til underviserens forelæsning). Jeg var i gruppe med tre svenskere og en tysker, og det gik faktisk rigtig godt med at tale svensk, hvis jeg selv skal sige det. Jeg følte mig ret sikker i sproget og syntes, at jeg kunne sige det, jeg gerne ville.

Jeg har afsluttet mit svenskkursus nu – skriftlig eksamen var i fredags – så nu kan jeg skrive det på mit CV. Kurset er alligevel 9 point værd, så selvom jeg ikke kan få det overført/få merit, er det stadig noget, der kan pynte lidt 🙂
Jeg håber virkelig, at jeg kan formå at holde det lidt ved lige, når jeg kommer hjem, selvom det ikke er ofte, jeg kommer til at bruge det. Må til at se de svenske kanaler (det har jeg ellers aldrig gidet. Nok fordi jeg ikke fattede, hvad de sagde)

Leave a Reply

