We want ABBA, we want ABBA

ABBA

Min “abbatar”. Jeg ved ikke helt, om det er Björn eller Benny, jeg skal forestille, men yndig er jeg da.

Jeg skrev forleden, at jeg ville lave et indlæg om ABBA-museet, som jeg besøgte sammen med min veninde, da hun besøgte mig forrige weekend.

Jeg har egentlig aldrig været den store ABBA-fan, jeg synes faktisk, at de kan være en smule anstrengende at høre på, og jeg vil slet ikke engang nævne “Mamma Mia”-filmen (den  med Meryl Streep, hvor alle skuespillerne synger ABBA-sange) – jeg var seriøst ved at udvandre fra biografen flere gange, da jeg så den. Nå, men min veninde er ret glad for ABBA, og jeg må indrømme, at jeg også var ret nysgerrig (museet åbnede den 7. maj i år – egentlig sjovt, at der ikke har været sådan et før).

Selvom det var hundedyrt – 195 spänd pr. næse – synes jeg faktisk, at det var en god oplevelse. Der var mange ting, man selv kunne prøve, blandt andet at synge, danse, kreere en “abbatar” (se billedet) og optræde på en scene sammen med hologramfigurer af de fire medlemmer. Der var også quizzer, videoklip, tekst og kostumer (dem måtte man desværre ikke prøve).

Vi var der i små to timer (til dels fordi der var mange mennesker = kø til de sjove ting), men også fordi der var så meget at lave. Til sidst kunne vi dog ikke holde ud at høre flere brudstykker af ABBA-sange, så vi blev enige om, at det var bedst, at vi gik.

Hver gang man prøver en aktivitet på museet, kan man scanne en stregkode på sin billet. Meningen er så, at man, når man kommer hjem, kan logge ind på museets hjemmeside ved hjælp af en kode, der også står på billetten, og så kan man høre/se sine resultater. Desværre var ikke alt vores blevet gemt, selvom vi havde scannet stregkoden, som man skulle. Det var lidt dårligt/ærgerligt, men muligvis bare en begynderfejl.

Leave a Reply

