Kan dyr virkelig være moderne?

Jeg kunne ikke sove i nat. Faktisk har jeg ikke sovet mere end max tre kvarter siden jeg lagde mig på puden i går aftes. Jeg skal først i skole i aften, så jeg kunne i teorien forsøge at sove nu, men det tror jeg, at jeg har spoleret med den kop kaffe, jeg lige har drukket.

Nå, men når man ikke kan sove – i hvert fald når jeg ikke kan – ligger jeg og tænker på de underligste ting. En af dem var, hvad der mon var blevet af alle de chiuaua-hunde (indrømmer, at jeg var nødt til at slå det ord op), der blev fremavlet og købt for nogle år siden? Dengang synes jeg, at man så dem overalt, men nu ser jeg dem kun sjældent. Jeg synes, at det var ret tydeligt, at det dengang var moderne at have sådan en lille hund på armen, men hvad gør man, når den slags ikke er moderne mere? Forsøger man at sælge dem? Får man dem aflivet? Eller går de bare til af sig selv? (de ser jo så skrøbelige ud, så der skal nok ikke meget til, før de dør, fordi man enten 1. træder på dem 2. glemmer dem et sted 3. ikke opdager, at katten har ædt dem)

Da jeg lå der i min overtræthed, blev jeg enig med mig selv om, at mopse-hunde måtte være de nye chiuauaer. Man ser dem overalt – især på instagram og som tryk på trøjer, puder, iPhonecovers og så videre. Selvom de er sjove, er de også ret grimme og vist nok også nogle sølle kravl, der døjer med en masse medfødte defekter. Og hvad sker der med dem, når de pludselig går af mode?

 

Leave a Reply

