Om at være ‘græsenke’

Min kæreste er journalist på et regionalt medie og har derfor haft mere end travlt med valgdækning den seneste uge, så det er ikke meget, jeg har set til ham. Oven i det har han også arbejdet de sidste par weekender. Han tager af sted om morgenen og kommer hjem langt efter spisetid om aftenen, så det er ikke mærkeligt, at mit behov for opmærksomhed og kærestetid er stort, når han endelig er hjemme. Noget større end hans, vel at mærke. Derfor glæder jeg mig også helt enormt til en rolig weekend med kvalitetstid og samtaler, der er længere end ‘godmorgen’, ‘hav en god dag’, ‘vi ses i aften’ og ‘ jeg tror, det bliver sent i dag’.

Det er ellers ikke, fordi det er nyt for os at være væk fra hinanden, det er efterhånden blevet rutine her i 2013, hvor jeg de første fem måneder var på udveksling i Stockholm og derefter ‘boede’ i Nordjylland hver anden uge i to måneder under mit bachelorprojekt. Nu gad jeg bare godt, at vi fik en rolig periode med masser af tid sammen. Det er vel ikke for meget at forlange?! 🙂

Leave a Reply

